Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium

Menü megjelenítése

Programjaink (CSVMSZ)

Utolsó frissítés: 2023 május 24.

Programjaink

Interaktív érzékenyítő program

A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium meghívására Szirányi Mariann gyógypedagógus, az Egyesület az Inklúzióért munkatársa tartott sajátélményű, interaktív érzékenyítő programot hallgatóink számára.

A résztvevők a tanító, óvodapedagógia, valamint a gyógypedagógia szakokról érkeztek. Megismerhették az Egyesület munkásságát, programjait, s olyan lehetőségeket, ahol önkéntesként tudnak kibontakozni.

Egyéni és csoportos formában végeztek játékos tevékenységeket, amelyeket később, munkájuk során is beépíthetnek az együttnevelés színterén a tanulók és pedagógusok szemléletformálásába.

Szereted a jó kávét?

2021. november 30-án a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium Csokonai kávéestet szervezett, melynek keretében beszélgettünk a szakkollégiumról, annak küldetéséről és szakkollégiumhoz való tartozás örömeiről. A kávéesten oktatók és hallgatók kötetlen beszélgetés során ismerkedtek meg egymással.

plakát (pdf)

Farsangi összejövetel

2022. február 28-án a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium megtartotta farsangi összejövetelét. 

plakát (pdf)

Tanítók Napja

2022. március 9-én a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium támogatásával valósult meg a Tanítók Napja, ahol a hallgatók vetélkedőt szerveztek a résztvevő általános iskolásoknak és hallgatótársaiknak.

„Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus

2022. március 10-én „Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus keretében Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek pedagógiája előadásra került sor, melyen óvodapedagógus és tanító szakos hallgatók vettek részt.

„Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus

2022. április 5-én a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium által szervezett „Szenzoros integráció a gyakorlatban – Játékos mozgásfejlesztés” című előadást dr. Ureczky Dóra vendégelőadó prezentálta, aki a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Karáról érkezett meghívásunkra. Mozgáskutatói, oktatói tevékenységén túl gyakorló TSMT terapeutaként is dolgozik, így naprakész elméleti és gyakorlati ismereteket adott át a Neveléstudományi Intézet első- és másodéves gyógypedagógus hallgatói számára, akiknek kurzusaik keretén belül volt lehetőségük részt venni a rendezvényen. A hallgatóság nemcsak aktuális teorikus ismeretekhez juthatott hozzá, hanem lehetőségük volt több olyan játékot, eljárást megismerni, amelyek jótékonyan hatnak a szenzoros integrációra.

Az eszközöket saját maguk is kipróbálhatták, így a rendezvény második felvonása igazán mozgalmassá vált, forgószínpad-szerűen próbálhatták ki a dominanciagyakorlatokat, forgófotelt, billenőlapot, ujj- ugróiskolát, s számtalan más fejlesztő eszközt, amelyek a TSMT terápiák szerves részei, de jól beépíthetőek bármely rehabilitációs foglalkozásba is. A hangulatos előadásmód és a jókedvű hallgatók aktivitása alapján igazán sikeres rendezvényt zárhattunk

Made in Hungary

A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium szakmai támogatásával gyógypedagógus hallgatók szervezték meg a Made in Hungary anyanyelvi programsorozat első fordulóját 2022. április 6-án. A rendezvényen a magyar nyelvé volt a főszerep, az IKT eszközök nyújtotta lehetőségek kihasználásával. A résztvevők nyelvtörőkkel tehették próbára artikulációs képességeiket, versekhez és költőkhöz kapcsolódó Kahoot! kérdésékkel az irodalomban váló jártasságukat és egy szókereső online rejtvénnyel pedig éleslátásukat. Akik a legjobb teljesítményt nyújtották az egyes programokon, értékes MATE ajándékcsomaggal gazdagodhattak.

A Made in Hungary programkínálat második fordulója egy eszperente versíró verseny, egy rókavadászat és egy több állomásból álló QR-kódos rejtvényfejtés, melyek április 8-ig voltak megoldhatóak. Eredményhirdetésük április 20-án, a rendezvény Instagram oldalán élő közvetítés formájában látható, s ugyanekkor történik meg a programsorozaton résztvevők közötti fődíjsorsolás.

A rendezvényen a Kaposvári Campus minden hallgatója részt vehetett.

Bölcsődemúzeumi látogatás

2022. április 6-án az „Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus keretében a kisgyermeknevelő hallgatók a Budapesten található bölcsődemúzeumba látogattak. 

Biztos Kezdet Gyermekház látogatása

2022. április 8-án az „Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus keretében a csecsemő- és kisgyermeknevelő hallgatók a Biztos Kezdet Gyermekház szakmai munkájába nyertek betekintést. 

„Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus

2022. április 9-én az „Az óvodás korú gyermekek fejlődésének nyomonkövetése és támogatása” kurzus keretében Biró Dániel, a Borostyánvirág Anyaotthon szakmai vezetője workshop keretében nyújtott betekintést a hátrányos helyzetű, nehéz sorsú anyák és gyermekeik életébe. 

Gyógypedagógus hallgatók intézménylátogatása Budapesten

Május 12-én a MATE Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógiai Tanszék oktatói és másod-, valamint harmadéves gyógypedagógus hallgatói a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium támogatásával budapesti tanulmányi kiránduláson vettek részt. A Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Szakiskolája, Készségfejlesztő Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Kollégiuma és Gyermekotthona szolgált első állomásul, ahol az intézmény vezetői és munkatársai betekintést nyújtottak mindennapjaikba, s rengeteg információval, érdekességgel, tapasztalattal gazdagították a gyógypedagógus hallgatókat. A kirándulás alkalmával az Ormos Intézet Képességfejlesztő Központjának szakmai vezetője fogadta a csoportot, ahol korábban végzett hallgatóink közül többen is munkát vállalnak jelenleg. Megtekinthették a Képességfejlesztő Központ infrastruktúráját, eszközeit, működésüket. Utolsó állomásként a Gulner Gyula Általános Iskolában is látogatást tettek, ahol szívélyes fogadtatásban részesültek, s vehettek részt egy gyakorlatias hangvételű szakmai előadáson.

Eredményes szereplés a Szép Magyar Beszéd versenyen

A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium támogatásával 2022. május 13-án Esztergomban, az 50. alkalommal megrendezésre került Kazinczy Ferencről elnevezett Szép Magyar Beszéd versenyen Campusunkat három II. évfolyamos gyógypedagógus hallgatója mérettette meg magát.

A Neveléstudományi Intézetet Boros Boglárka, Pilgermáyer Panna és Tar Viktória képviselte. Mindhárman remekül szerepeltek, Tar Viktória teljesítményét Kazinczy-éremmel jutalmazta a neves zsűri. Felkészítő tanár: Dr. Szili Katalin, adjunktus

Közösségépítő Nap 

A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium szervezésében közösségépítő napra került sor, melyen felsőbb évfolyamos csecsemő- és kisgyermeknevelő, óvodapedagógus, tanító és gyógypedagógus hallgatók vettek részt. A közösségépítő nap a Campus közelében lévő Deseda tó partján valósult meg, a felsőbb évesek vidám, játékos programokkal kezdték az új tanévet.

Hallgatói közösségépítő program 

A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium szeptember 5-én hallgatói közösségépítő napot szervezett a Neveléstudományi Intézet első évfolyamos hallgatóinak. A hallgatók „ismerkedős”, csapatépítő feladatokkal kezdték meg felsőoktatási tanulmányaikat. 

Az Óvodapedagógus és a Tanító szak I. évfolyamának hallgatói programjaiban Csimáné dr. Pozsegovics Beáta, Nagyné dr. Árgány Brigitta, Dr. Schlichter-Takács Anett és Dr. Szabó Norbert, a felsőbb évfolyamos Tanító szakos hallgatók közösségépítésében Baka József, Dr. Schlichter-Takács Anett és Vönöczky Áron oktatóink vállaltak szerepet.

Szakkollégiumi beszélgetések

Szeptember 5-6-án a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium vezetőtanára, Petőné dr. habil Csima Melinda egyetemi docens bemutatta a Szakkollégium tevékenységét, ismertette a szakkollégium tagságával járó előnyöket a hallgatók számára. 

„Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus

2022. szeptember 24-én „Az óvodás korú gyermekek fejlődésének nyomonkövetése és támogatása” kurzus keretében dr. Szabó Norbert a Neveléstudomány Ma szakos hallgatóknak bemutatta az elsajátítási motivációhoz kapcsolódó mérési lehetőségeket.