MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport

Navigációs menü

Publikációk

Publikációk

Janurik, M., Surján, N., & Józsa, K. (2022). The Relationship between Early Word Reading, Phonological Awareness, Early Music Reading and Musical Aptitude. Journal of Intelligence, 10(3), 50. https://doi.org/10.3390/jintelligence10030050

Janurik M, & Józsa K. (2022). Long-Term Impacts of Early Musical Abilities on Academic Achievement: A Longitudinal Study. Journal of Intelligence. 2022; 10(3), 36. https://doi.org/10.3390/jintelligence10030036

Józsa, K., Amukune, S., Zentai, G., Barrett, K. C., (2022). School Readiness Test and Intelligence in Preschool as Predictors of Middle School Success: Result of an 8-year Longitudinal Study. Journal of Intelligence, 2022, 10(3), 66. https://doi.org/10.3390/jintelligence10030066

Amukune, S., Józsa, G., & Józsa, K. (2022). Comparing Executive Functioning in the School Readiness of Hungarian and Kenyan Preschoolers. International Journal of Early Childhood. https://doi.org/10.1007/s13158-022-00331-0

Földi Fanni, Józsa Krisztián (2022). A Hangszertanulási motiváció kérdőív magyar adaptációja. Iskolakultúra, 32(5), 96–109. 

Szenczi Beáta, Józsa Krisztián (2022). Az énképet vizsgáló SDQ-I (Self-Description Questionnaire-I) kérdőív hazai adaptációja. Iskolakultúra, 32(5), 76–95. 

Földi, F., & Józsa, K. (2021). A hangszeres zene tanulásában szerepet játszó motivációs tényezők. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(3), 5–27.