MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport

Menü megjelenítése

Hírek

Tartalom megjelenítő

16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia

Utolsó frissítés: 2023 október 03.

2023. május 18-19-én a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézete a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karral együttműködve 16. alkalommal rendezte meg neveléstudományi konferenciáját, melyre azokat a felsőoktatásban oktató kollégákat, általános és középiskolai tanárokat, tanítókat, óvodapedagógusokat, kisgyermeknevelőket, gyógypedagógusokat, konduktorokat és pszichológusokat vártuk, akik szívesen vesznek részt a pedagógia megújulásáról szóló szakmai eszmecserékben. A programot gazdagító plenáris előadások meghívott előadói az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program MTA-SZTE Metakogníció Kutatócsoportjának vezetője, illetve az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport kutatója voltak, erősítve a programban részt vevő kutatócsoportok közötti tudásmegosztást, együttműködést. Előadásukban a pedagógiai praxisban jelentkező gyakorlati problémákra reflektáltak. Csíkos Csaba, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára „A gondolkodásfejlődés grádicsai: A tudatos gyakorlás szerepe és egyéni különbségei az alapkészségek fejlődésében” című előadása az alapkészségek megfelelő szintű fejlesztéséhez, kialakításához kapcsolódóan a készségfejlődés adott szintjéhez illeszkedő, a pedagógus és a tanuló együttes tevékenységén alapuló metakognitív támogatás jelentőségét tárta a hallgatóság elé. Stefanik Krisztina, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karának egyetemi docense „Ha rugalmatlan elmék találkoznak. Az autizmus pszichológiai magyarázatai és hatásuk a hétköznapi gyakorlatra” című előadásában az autizmus kognitív hátterére fókuszáló, a viselkedések megértéséhez keretet adó pszichológiai kutatásokba adott betekintést, s ráirányította a figyelmet az autista gyerekek és felnőttek támogatásához nélkülözhetetlen, az egyedi igényekhez adaptált edukáció jelentőségére. 

Az MTA-MATE Kora Gyermekkor kutatócsoport kutatási eredményeinek a köznevelés szereplői felé való közvetítésének részeként a Dél-Dunántúli Regionális Pedagógusképző Fórum tavaszi ülését a konferencia programjához illesztettük, tartalmas szakmai programokat kínálva ezzel az együttműködő partnereknek. 

A konferencián a köznevelés számos szereplője jelen volt, kutatócsoportunk pedig több szekcióelőadásban számolt be az eredményekről.  

A 16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencián tematikus előadások keretében ismertettük a kutatócsoport eredményeit 

Földi, F., Szabó, N., Oo, T. Z., & Józsa, K. (2023). The role of social environmental factors musical instrument learning. In M. Petőné Csima., & G. Zentai, (Eds.), (2023).  

Hajduné Holló Katalin: Biokert és „lassú élet”– fenntarthatóságra nevelés egy Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei óvodában

Nagyné Zsilovics, T., Nagy, J., Kelemen, A., & Podráczky, J. (2023). Élményporta kialakítása és pedagógiai célú hasznosítása a MATE Kaposvári Campus Gyakorló Óvodájában – úton egy jógyakorlat meghonosítása felé.  

Podráczky Judit – Csima Melinda – Nagyházi Bernadette – Zentai Gabriella – Fináncz Judit: 4-6 éves gyermekek egészséggel kapcsolatos szóasszociációinak vizsgálati lehetőségei

Soós Evelin: A gyermeknevelésben preferált egészségnevelési szokásokra irányuló vizsgálat megalapozása kisgyermeket nevelő szülők körében

Absztraktkötet elérése:
https://kepzesesgyakorlat.uni-mate.hu/download/16_Kepzes_es_Gyakorlat_Konferencia_Absztraktkotet.pdf