Óvoda-iskola átmenetet támogató programok

Menü megjelenítése

Hírek

Tartalom megjelenítő

Létrehozva: 2025 december 02. ONK 2025. 2025. november 13-15. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága Szegeden tartotta a XXV. Országos...

Tartalom megjelenítő

ONK 2025.

Létrehozva: 2025 december 02.

ONK 2025.

2025. november 13-15. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága Szegeden tartotta a XXV. Országos Neveléstudományi Konferenciát Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai címmel. Kollégáink kutatási eredményeiket kettő külön szimpóziumban, továbbá tematikus előadás keretében ismertették.
A konferencián az MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport tagjai - egyben az intézet munkatársai - két szimpóziumot szerveztek, melyek keretében ismertették a 2021-2025-ös pályázati ciklus főbb eredményeit.

 

A szimpóziumok, illetve a szimpóziumokon elhangzott előadások a következők

  1. Bencéné Fekete Anikó Andrea: Tanulási szokások támogatása az iskolakezdés időszakában
  • Podráczky Judit, Tun Zaw Oo, Józsa Krisztián: Tanulási szokások a nemzetközi szakirodalomban 
  • Bencéné Fekete Anikó Andrea, Zentai Gabriella, Podráczky Judit, Tun Zaw Oo, Józsa Krisztián: Mérőeszköz kifejlesztése és validálása az elsős tanulók tanulási szokásainak támogatását célzó tanítói gyakorlatok értékelésére
  • Szántóné Tóth Hajnalka, Zentai Gabriella, Nagyné Gájer Orsolya, Bencéné Fekete Anikó Andrea: Az első osztályosok tanulási szokásainak támogatását célzó tanítói gyakorlatok mérése
  • Bencéné Fekete Anikó Andrea, Nagyné Gájer Orsolya: Tanulási szokások megalapozása az iskolakezdés időszakában: Tanítói interjúk és pedagógiai gyakorlatok vizsgálata 
  1. Podráczky Judit: Az egészségkompetencia fejlesztése óvodáskorban
  • Fináncz Judit, Podráczky Judit, Soós Evelin, Csima Melinda: Intervencióval kísért egészségnevelési programok az óvodában – nemzetközi kitekintés 
  • Podráczky Judit, Fináncz Judit, Csima Melinda, Józsa Krisztián: A „Story-based Assessment of Multidomain Understanding and Practice in Health” (SAMU) mérőeszköz fejlesztése
  • Csima Melinda, Fináncz Judit, Józsa Krisztián, Podráczky Judit: Óvodások egészségkompetenciájának vizsgálata a SAMU alkalmazásával
  • Keresztes Viktória, Csima Melinda, Podráczky Judit, Soós Evelin, Fináncz Judit: A szülői egészségműveltség szerepe az óvodás gyermekek egészségtámogató szokásrendszerének alakításában

Tematikus szekcióelőadások:

  • Szántóné Tóth Hajnalka, Bencéné Fekete Anikó Andrea, Kontra József: Magyar anyanyelvű tanító szakos hallgatók pályamotivációja hazánkban és határon túli képzőintézményekben

Előadás-összefoglalók:

  • Bencéné Fekete, A. A., & Nagyné Gájer, O. (2025). Tanulási szokások megalapozása az iskolakezdés időszakában: Tanítói interjúk és pedagógiai gyakorlatok vizsgálata. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 76). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.
  • Bencéné Fekete, A. A., Zentai, G., Podráczky, J., Tun Zaw Oo, & Józsa, K. (2025). Mérőeszköz kifejlesztése és validálása az elsős tanulók tanulási szokásainak támogatását célzó tanítói gyakorlatok értékelésére. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 74). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.
  • Csima, M., Fináncz, J., Józsa, K., & Podráczky, J. (2025). Óvodások egészségkompetenciájának vizsgálata a SAMU alkalmazásával. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 221). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.
  • Fináncz, J., Podráczky, J., Soós, E., & Csima, M. (2025). Intervencióval kísért egészségnevelési programok az óvodában – nemzetközi kitekintés. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 219). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.
  • Keresztes, V., Csima, M., Podráczky, J., Soós, E., & Fináncz, J. (2025). A szülői egészségműveltség szerepe az óvodás gyermekek egészségtámogató szokásrendszerének alakításában. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 222). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.
  • Podráczky, J., Fináncz, J., Csima, M., & Józsa, K. (2025). A „Story-based Assessment of Multidomain Understanding and Practice in Health” (SAMU) mérőeszköz fejlesztése. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 220). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.
  • Podráczky, J., Tun Zaw Oo, & Józsa, K. (2025). Tanulási szokások a nemzetközi szakirodalomban. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 73). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.
  • Szántóné Tóth, H., Bencéné Fekete, A. A., & Kontra, J. (2025). Magyar anyanyelvű tanító szakos hallgatók pályamotivációja hazánkban és határon túli képzőintézményekben. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 533). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.

Szántóné Tóth, H., Zentai, G., Nagyné Gájer, O., & Bencéné Fekete, A. A. (2025). Az első osztályosok tanulási szokásainak támogatását célzó tanítói gyakorlatok mérése. In K. Józsa & A. Habók (Eds.), XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Neveléstudomány tegnap és ma – A jövő kihívásai: Program, előadás-összefoglalók (pp. 75). MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet.