Tanító BA

Menu Display

Tanító BA

Last modified: 10. November 2023

alapképzés • nappali és levelező tagozat • 8 félév

Programunk célja tanítók képzése, akik – a változó társadalmi szükségleteknek, az általános iskolai nevelés-oktatás céljainak megfelelően – képesek a tanulók személyiségének komplex fejlesztésére, a tanító teljes szerepkörének betöltésére. Felkészültek az általános iskola első négy évfolyamán valamennyi műveltségi terület és az első hat évfolyamán egy választott műveltségi terület nevelési-oktatási feladatainak ellátására.

A jelentkezés feltétele sikeres alkalmassági vizsga, mely beszéd-, testnevelés-, ének-zenei alkalmassági vizsgából áll.

Választható műveltségterületi modul: magyar nyelv és irodalom; természetismeret; ének-zene; informatika; idegen nyelv (angol, német); matematika; technika és életvitel; vizuális nevelés; testnevelés; ember és társadalom.

Választható ismeretkörök: Az óvoda-iskola átmenet kérdései; Neveléstudományi mesterszakra felkészítő tanulmányok; Gyógypedagógiai alapismeretek; Fenntarthatóságra nevelés; Drámapedagógia. A képzés gyakorlatorientált.

Elhelyezkedési lehetőség: a tanítói diploma különböző fenntartású (önkormányzati, egyházi, alapítványi és magán) iskolákban történő elhelyezkedésre jogosít.

 

 

"Két szakot is elvégeztem a jogelőd pedagógiai karon. Tanítóként és közoktatási vezetőként csak pozitívan tudok nyilatkozni a kaposvári képzésekről. A családias légkör, az emberközpontúság és magas oktatói színvonal jellemzi leginkább az egyetemet. Ha egy jó hangulatú, hallgatóbarát és szakmailag is elismert felsőoktatási intézményt szeretnél választani, Kaposvárt mindig jó szívvel ajánlom!"

(Léner Péter, végzett tanító szakos hallgató)

"Ha azt mondom, hogy életem legszebb négy éve, akkor az nagyon klisés lenne, de ezt a klisét kell használnom. A legjobb barátaimat, a legszebb emlékeimet, a legtanulságosabb időszakomat köszönhetem a MATE Neveléstudományi Intézetében (korábban Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar) eltöltött időszaknak. A vizsgaidőszak nehézségei homályosak most már, hisz visszaemlékezni arra, amikor együtt karácsonyoztunk, bográcsoztunk a barátaimmal nyilván kellemesebb, mint a szigorlatot megelőző napi 8 órás tanulásra gondolni. Amikor 2015-ben beléptem az Egyetem kapuján nem tudtam, hogy eszik vagy isszák az egyetemista létet. Mi az a szorgalmi időszak? Mi az a vizsgaidőszak? Kollégistának lenni? Hírből sem hallottam. Az első fél évben két Michelin-csillagos ételt tudtam tökélyre fejleszteni; a rántottát és a zacskós levest. De negyedév végére már közösen sütöttük a süteményeket, főztük az ebédet a barátaimmal. Persze, az éjszakába nyúló tanulás, az óratervezet írás vagy a "segíts ezt még kivágni" kezdetű mondatok este fél 11-kor a koliszobában is igazán maradandó emlékek, de tanáraim, oktatóim embersége, tudása és lelkiismeretes munkája engem is arra sarkallt, hogy legyek olyan, mint ők. Legyek bátor, kimondani, amit gondolok, mert ugye "nincs rossz válasz". Merjek kérdést feltenni, ha valamit nem értek. Legyek türelmes, kitartó és alázatos a szakmámban. Legyek merész újat mutatni. Tanítónak lenni több, mint bemenni egy osztályba és leadni az anyagot. Több, mint dolgozatot íratni. Ezt pedig mind az Egyetemen tanultam meg."

(Czérna Gertrúd, végzett tanító szakos, jelenleg gyógypedagógus BA szakos hallgató)