XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia - Neveléstudományi Intézet
MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport
Menü megjelenítése
Hírek
Tartalom megjelenítő
Utolsó frissítés: 2024 szeptember 26.
A kutatási projekthez kapcsolódóan egy szimpóziummal és három tematikus előadással vettünk részt a XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencián. (Budapest, 2023. október 26-28.)
Szimpózium: Az egészséges életmódot támogató szokásalakítás vizsgálata óvodás korú gyermekek és kisgyermeket nevelő szülők körében
Elnök: Podráczky Judit
Szimpóziumelőadások:
Fináncz, J., & Csima, M. (2023). Nemzetközi egészségnevelési sztenderdek a koragyermekkori intézményes nevelésben. In A. Bajzáth, K. Csányi & J. Győri (Eds.), XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet (pp. 180). Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar.
Podráczky, J., Fináncz, J., Józsa, K., & Petőné, Cs. M. (2023). Óvodások egészségkompetenciájának diagnosztikus mérését szolgáló mérőeszköz kipróbálásának első tapasztalatai. In A. Bajzáth, K. Csányi & J. Győri (Eds.), XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet (pp. 181). Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar.
Csima, M., Fináncz, J., Nagyházi, B., Zentai, G., & Podráczky, J. (2023). 4-6 éves gyermekek egészségfogalmának tartalmi dimenziói. In A. Bajzáth, K. Csányi & J. Győri (Eds.), XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet (pp. 182). Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar.
Keresztes, V., & Csima, M. (2023). Óvodáskorú gyermeket nevelő szülők egészségműveltsége. In A. Bajzáth, K. Csányi & J. Győri (Eds.), XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet (pp. 183). Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar.
Soós, E., & Podráczky, J. (2023). Kisgyermeknevelési és -gondozási gyakorlatok, szokások feltárása édesanyák körében, különös tekintettel az egészségnevelésre és egészségműveltségre. In A. Bajzáth, K. Csányi & J. Győri (Eds.), XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet (pp. 184). Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar.
Tematikus előadások:
Bencéné, F. A., Nagyné, G. O., Podráczky, J., & Józsa, K. (2023). Mérőeszköz kidolgozása a tanulási szokások kialakításának a vizsgálatára az iskola kezdő szakaszában. In A. Bajzáth, K. Csányi & J. Győri (Eds.), XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet (pp. 254). Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar.
Nagyházi, B., Zentai, G., Csima, M., Fináncz, J., & Podráczky, J. (2023). Óvodás gyermekek „egészség” hívószóra adott szóasszociációinak elemzése a nyelvi szerkesztettség és a szociodemográfiai háttér összefüggéseiben. In A. Bajzáth, K. Csányi & J. Győri (Eds.), XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet (pp. 370). Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar.
Szántóné, T. H., Fináncz, J., & Podráczky, J. (2023). A fenntarthatóság pedagógiai elemeinek vizsgálata óvodai nevelési programokban. In A. Bajzáth, K. Csányi & J. Győri (Eds.), XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban. Absztraktkötet (pp. 419). Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar.