Csokonais eredmények a TDK-n - Neveléstudományi Intézet
Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium
Asset Publisher
Created on: 10. December 2024
Csokonais eredmények a TDK-n
A Kaposvári Campuson rendezett novemberi Tudományos Diákköri Konferencián a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium két gyógypedagógia szakos hallgatója is megmérette magát, ahol mindketten előkelő helyezést szereztek. Kiss Boróka első, Szabóné Nagy Elvira második helyezést ért el. Gratulálunk sikereikhez. Témavezetőjük és mentortanáruk Tóth-Szerecz Ágnes volt.
Programjaink (CSVMSZ)
Last modified: 24. May 2023
Programjaink
Interaktív érzékenyítő program
A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium meghívására Szirányi Mariann gyógypedagógus, az Egyesület az Inklúzióért munkatársa tartott sajátélményű, interaktív érzékenyítő programot hallgatóink számára.
A résztvevők a tanító, óvodapedagógia, valamint a gyógypedagógia szakokról érkeztek. Megismerhették az Egyesület munkásságát, programjait, s olyan lehetőségeket, ahol önkéntesként tudnak kibontakozni.
Egyéni és csoportos formában végeztek játékos tevékenységeket, amelyeket később, munkájuk során is beépíthetnek az együttnevelés színterén a tanulók és pedagógusok szemléletformálásába.
Szereted a jó kávét?
2021. november 30-án a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium Csokonai kávéestet szervezett, melynek keretében beszélgettünk a szakkollégiumról, annak küldetéséről és szakkollégiumhoz való tartozás örömeiről. A kávéesten oktatók és hallgatók kötetlen beszélgetés során ismerkedtek meg egymással.
Farsangi összejövetel
2022. február 28-án a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium megtartotta farsangi összejövetelét.
Tanítók Napja
2022. március 9-én a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium támogatásával valósult meg a Tanítók Napja, ahol a hallgatók vetélkedőt szerveztek a résztvevő általános iskolásoknak és hallgatótársaiknak.
„Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus
2022. március 10-én „Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus keretében Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek pedagógiája előadásra került sor, melyen óvodapedagógus és tanító szakos hallgatók vettek részt.
„Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus
2022. április 5-én a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium által szervezett „Szenzoros integráció a gyakorlatban – Játékos mozgásfejlesztés” című előadást dr. Ureczky Dóra vendégelőadó prezentálta, aki a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Karáról érkezett meghívásunkra. Mozgáskutatói, oktatói tevékenységén túl gyakorló TSMT terapeutaként is dolgozik, így naprakész elméleti és gyakorlati ismereteket adott át a Neveléstudományi Intézet első- és másodéves gyógypedagógus hallgatói számára, akiknek kurzusaik keretén belül volt lehetőségük részt venni a rendezvényen. A hallgatóság nemcsak aktuális teorikus ismeretekhez juthatott hozzá, hanem lehetőségük volt több olyan játékot, eljárást megismerni, amelyek jótékonyan hatnak a szenzoros integrációra.
Az eszközöket saját maguk is kipróbálhatták, így a rendezvény második felvonása igazán mozgalmassá vált, forgószínpad-szerűen próbálhatták ki a dominanciagyakorlatokat, forgófotelt, billenőlapot, ujj- ugróiskolát, s számtalan más fejlesztő eszközt, amelyek a TSMT terápiák szerves részei, de jól beépíthetőek bármely rehabilitációs foglalkozásba is. A hangulatos előadásmód és a jókedvű hallgatók aktivitása alapján igazán sikeres rendezvényt zárhattunk
Made in Hungary
A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium szakmai támogatásával gyógypedagógus hallgatók szervezték meg a Made in Hungary anyanyelvi programsorozat első fordulóját 2022. április 6-án. A rendezvényen a magyar nyelvé volt a főszerep, az IKT eszközök nyújtotta lehetőségek kihasználásával. A résztvevők nyelvtörőkkel tehették próbára artikulációs képességeiket, versekhez és költőkhöz kapcsolódó Kahoot! kérdésékkel az irodalomban váló jártasságukat és egy szókereső online rejtvénnyel pedig éleslátásukat. Akik a legjobb teljesítményt nyújtották az egyes programokon, értékes MATE ajándékcsomaggal gazdagodhattak.
A Made in Hungary programkínálat második fordulója egy eszperente versíró verseny, egy rókavadászat és egy több állomásból álló QR-kódos rejtvényfejtés, melyek április 8-ig voltak megoldhatóak. Eredményhirdetésük április 20-án, a rendezvény Instagram oldalán élő közvetítés formájában látható, s ugyanekkor történik meg a programsorozaton résztvevők közötti fődíjsorsolás.
A rendezvényen a Kaposvári Campus minden hallgatója részt vehetett.
Bölcsődemúzeumi látogatás
2022. április 6-án az „Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus keretében a kisgyermeknevelő hallgatók a Budapesten található bölcsődemúzeumba látogattak.
Biztos Kezdet Gyermekház látogatása
2022. április 8-án az „Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus keretében a csecsemő- és kisgyermeknevelő hallgatók a Biztos Kezdet Gyermekház szakmai munkájába nyertek betekintést.
„Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus
2022. április 9-én az „Az óvodás korú gyermekek fejlődésének nyomonkövetése és támogatása” kurzus keretében Biró Dániel, a Borostyánvirág Anyaotthon szakmai vezetője workshop keretében nyújtott betekintést a hátrányos helyzetű, nehéz sorsú anyák és gyermekeik életébe.
Gyógypedagógus hallgatók intézménylátogatása Budapesten
Május 12-én a MATE Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógiai Tanszék oktatói és másod-, valamint harmadéves gyógypedagógus hallgatói a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium támogatásával budapesti tanulmányi kiránduláson vettek részt. A Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Szakiskolája, Készségfejlesztő Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Kollégiuma és Gyermekotthona szolgált első állomásul, ahol az intézmény vezetői és munkatársai betekintést nyújtottak mindennapjaikba, s rengeteg információval, érdekességgel, tapasztalattal gazdagították a gyógypedagógus hallgatókat. A kirándulás alkalmával az Ormos Intézet Képességfejlesztő Központjának szakmai vezetője fogadta a csoportot, ahol korábban végzett hallgatóink közül többen is munkát vállalnak jelenleg. Megtekinthették a Képességfejlesztő Központ infrastruktúráját, eszközeit, működésüket. Utolsó állomásként a Gulner Gyula Általános Iskolában is látogatást tettek, ahol szívélyes fogadtatásban részesültek, s vehettek részt egy gyakorlatias hangvételű szakmai előadáson.
Eredményes szereplés a Szép Magyar Beszéd versenyen
A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium támogatásával 2022. május 13-án Esztergomban, az 50. alkalommal megrendezésre került Kazinczy Ferencről elnevezett Szép Magyar Beszéd versenyen Campusunkat három II. évfolyamos gyógypedagógus hallgatója mérettette meg magát.
A Neveléstudományi Intézetet Boros Boglárka, Pilgermáyer Panna és Tar Viktória képviselte. Mindhárman remekül szerepeltek, Tar Viktória teljesítményét Kazinczy-éremmel jutalmazta a neves zsűri. Felkészítő tanár: Dr. Szili Katalin, adjunktus
Közösségépítő Nap
A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium szervezésében közösségépítő napra került sor, melyen felsőbb évfolyamos csecsemő- és kisgyermeknevelő, óvodapedagógus, tanító és gyógypedagógus hallgatók vettek részt. A közösségépítő nap a Campus közelében lévő Deseda tó partján valósult meg, a felsőbb évesek vidám, játékos programokkal kezdték az új tanévet.
Hallgatói közösségépítő program
A Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium szeptember 5-én hallgatói közösségépítő napot szervezett a Neveléstudományi Intézet első évfolyamos hallgatóinak. A hallgatók „ismerkedős”, csapatépítő feladatokkal kezdték meg felsőoktatási tanulmányaikat.
Az Óvodapedagógus és a Tanító szak I. évfolyamának hallgatói programjaiban Csimáné dr. Pozsegovics Beáta, Nagyné dr. Árgány Brigitta, Dr. Schlichter-Takács Anett és Dr. Szabó Norbert, a felsőbb évfolyamos Tanító szakos hallgatók közösségépítésében Baka József, Dr. Schlichter-Takács Anett és Vönöczky Áron oktatóink vállaltak szerepet.
Szakkollégiumi beszélgetések
Szeptember 5-6-án a Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium vezetőtanára, Petőné dr. habil Csima Melinda egyetemi docens bemutatta a Szakkollégium tevékenységét, ismertette a szakkollégium tagságával járó előnyöket a hallgatók számára.
„Az óvodáskori fejlődés nyomon követésének módszerei, a fejlődés támogatása” kurzus
2022. szeptember 24-én „Az óvodás korú gyermekek fejlődésének nyomonkövetése és támogatása” kurzus keretében dr. Szabó Norbert a Neveléstudomány Ma szakos hallgatóknak bemutatta az elsajátítási motivációhoz kapcsolódó mérési lehetőségeket.